Home > Метода на Хубер, Натална астрология > Аспекти на плуването

Аспекти на плуването

Удивително е какви озарения могат да те споходят, докато си плуваш преспокойно в басейна. Е, аз конкретно не плувах твърде спокойно, понеже бях в бурния си период на отчаяно преодоляване на фобията си от дълбокото. Но докато “аспектирах” квадратурно (разбирай зловещо) останалите обитатели на коридора чрез изненадващи ритници, проумях, че се намирам някъде между опозиционния и квадратурния етап от играта “Овладей прилично поведение във вода”.

Всеки астрологичен аспект представлява фаза от  развитието на пълната гама от взаимоотношения между две планети.  Аспектното “ветрило” илюстрира разгръщането на процесите и феномените в живота, като червените аспекти символизират стадии на конфликт, борба, работа, вложена енергия; зелените – на съзерцание, преосмисляне, осъзнаване, адаптиране; а сините – на хармония, асимилация, талант и пълнота.

И така моите отношения с плуването започнаха с челен удар без въздушна възглавница – откровена опозиция. Изпитвах панически страх. Погледнех ли надолу към дъното на басейна, виждах триглави чудовища, които се опитваха да ме хванат за крака и да ме завлекат в смъртоносната си паст. В същото време обаче опозицията е аспект, който създава неустоимо привличане по темите на планетите, въвлечени в нея – несъзнателно извикваме в живота си това, от което ни е страх. То ни “боде” и не ни дава мира. Дълбоко в себе си тайно копнеем да се свържем с обекта, който ни плаши, за да го интегрираме, за да се помирим и станем цялостни. Докато не осъзнаваме, че “врагът” е част от нас, го проектираме навън, осъществявайки контакт чрез опозиция.

Затова и взех радикалното решение да се сдобря с плуването, като не виждах друг начин, освен да го хвана за рогата в неравна битка. Плахо топнах палец в хладката вода и взаимоотношенията ни станаха квадратурни, марсови — два-три маха, паника, бясно пляскане, хващане за нещо твърдо! И по този начин безброй много пъти.

Постепенно последователността и упорството в басейна емпирически ми показаха, че не е толкова лесно да се удавиш, трябва да положиш специално усилие. В допълнение започнах да се вглеждам в хората наоколо и лекотата, с която пореха водата. Щом те можеха, защо да не можех и аз? Накрая спонтанно развих хитра мисловна техника, която се състоеше в това да си избера някой изящен майстор на плувното изкуство и да си представя, че той/тя ме вози на гърба си или че ме дърпа с тънка нишка, а аз имитирам неговите/нейните движения. И се получаваше. Плувахме заедно в синхрон и захлас. Поне аз така го преживявах. Това беше моята “зелена” фаза, когато излязох от мисловната и възприятийната си рамка, намерих нови подходи и решения.

Малко по малко вниманието ми започна да се измества от усилието, напрежението и борбата към усещанията за тялото ми и неговите движения, за нежния ми контакт с водата. Изпитвах “секстилно” удоволствие, което изостри апетита ми да го вкусвам отново и отново.

И най-после във фазата на тригона осъзнах, че водата отдолу всъщност ме поддържа. Просто трябваше да се отпусна с доверие в прегръдката й. Изпитвах пълнота, чувство за нещо придобито, което вече е част от мен и никой не може да ми отнеме – спокойствието, че оттук нататък притежавам психическия ресурс да се развивам, да уча нови стилове на плуване, да изследвам дълбокото дъно с безценните му съкровища…

И точно когато се потупвах по рамото, опозиционното дяволче каза: “Тук има и средни коридори. В тях няма как да се хванеш за нещо твърдо като в крайните, които предпочиташ.”  Още си кютам в крайния коридор, но един ден ще ми се наложи да започна нов аспектен цикъл – червено, зелено, синьо или не задължително в този ред – в средния. Да не говорим, че като си помисля за морето, ме облива ледена пот.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

